четвъртък, 24 април 2014 г.

Facial Serum vs. Facial Moisturizer Part 1

Здравейте, Красавици!

Може да е все още дъждовно (кога ще сложим късите панталони ????), но кожата на лицето ми определено се нуждае от нов по-лек и хидратиращ крем. С мъка се разделям с любимия ми Multi-Active Jour на Clarins ( ревю на крема), но вече ми е прекалено мазен и тежък kaто консистенция, а и няма SPF фактор. Затова се снабдих с малко мостри или травъл размери на кремове и серуми на различни марки, които си бях набелязала през зимата (да, моето занимание през зимните вечери е да се ровя с часове в козметичните сайтове в откриването на нови и още по-добри находки). Винаги преди да си купя козметичен продукт за грижа за лицето, тествам предварително чрез мостра поне ден, два, за да преценя как ще реагира чувствителната ми кожа от влиянието на продукта. Съветвам ви и вие да започнете да го правите, ако досега сте пропускали тази стъпка, на мен ми спести много нерви и най-вече пари. Затова й не купувам бяла козметика онлайн, преди да е изпитана на лицето ми.

Бъркам в "кацата с меда"
Преди да пусна ревюто си с моите козметични експерименти, исках набързо да ви разясня разликата между серум и крем, защото всяка жена трябва да избира много мъдро и внимателно подходящата грижа за своя тип кожа:
- Кремът е най-използваната грижа за лице от край време, докато серумът навлезе скоро в на козметичната индустрия, но вече печели много свои привърженици.
- Молекулите в състава на крема са по-големи и затова той овлажнява горните слоеве на кожата, докато молекулите в серума са много по-малки и това спомага да достигат до най-дълбоките слоеве на кожата, следователно хидратират и подхранват много по-ефективно.
-Основната разлика между двата козметични продукта е тяхната формула. Серумите са базирани на водна основа изключвайки почти всякакви видове масла, докато
съставът на крема има компоненти като petrolatum (вазелин) и mineral oil  (минерално масло), които са много по-тежки и гъсти съставки, които "заключват" влагата в кожата, предотвратявайки нейното изпаряване, но същевременно създават бариера и не допускат активните и полезни съставки да достигнат до по-дълбоките слоеве на кожата. 
- Според делението на типове кожа - кремът се препоръчва за по-суха и комбинирана към суха кожа заради маслата в състава си, докато серумът поради своята лека текстура, която не оставя мазен филм е по-подходящ за мазна кожа.
- Съставките в серума са от 1 до 15 пъти по-активни и концентрирани в сравнение с тези на крема. Оттук и цената му е по-висока поради неговата висока концентрация на примерни anti-aging агенти като антиоксиданти, пептиди и др.
- Експертите казват, че серумът е много по-ефикасен в отстраняването на петната и фините линии на кожата на лицето в сравнение с крема.
-Можете да използвате серум и крем за лице самостоятелно всеки или едновременно, но серумът трябва да се нанесе първи, за да проникне по-надълбоко преди да бъде блокиран от съставките на крема.
И един съвет - Ако сте с чувствителна кожа, след като сте измили лицето си, изчакайте 10-15 минути преди да нанесете серумът, тъй като продуктите на водна основа може да доведат до раздразнение при нанасяне на влажна кожа.

Дано съм ви била полезна, а скоро очаквайте част номер 2, с описанието на тестваните продукти :) май ревюто не се получи много късо :)

Не мога да се сдържам и да не попитам какво използвате крем или серум, или двете заедно???

SHARE:

5 коментара

  1. В момента използвам един много хидратиращ крем за лице на La-Roche posay за чувствителна кожа и съм много доволна :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Между другото съм чувала само хубави неща за козметиката на La Roche Posay, но все не опирам до нея, досега само май техен околоочен крем съм използвала. Ще поправя тази грешка :)

      Изтриване
  2. Чакам с интерес предложение за серум :) Аз в момента съм на матиращ крем :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хехехех, не знам на кой свят се намира вече кожата ми от толкова мазане :) аз съм явно с по-суха и матиращи използвам чак в 40 градусовите жеги

      Изтриване
  3. Зависи - ползвам и двете - понякога заедно, понякога "или/или"

    ОтговорИзтриване

Благодаря ви, че прочетохте ревюто ми и ще се радвам да оставите коментар!

MINIMAL BLOGGER TEMPLATES BY pipdig