понеделник, 6 април 2015 г.

Как да си изберем правилния фон дьо тен?

Здравейте Момичета,



Честита и весела Цветница!  А, на всички празнуващи имен ден, пожелавам много здраве и късмет!

След това лирично встъпление, да се върнем към по-ежедневните теми, а именно как да си изберем подходящ за нашата кожа фон дьо тен?. Това може би е една от най-трудните дилеми, с която се сблъсква всяка жена. Напоследък получих две запитвания от колежки какъв фон дьо тен бих им препоръчала, а една приятелка директно пожела да отида с нея за консултация. Не се мисля за спец, но от личния си опит съм забелязала някои хитринки, които много спомагат за нашия успешен избор.





1. Никога не купувайте фон дьо тен преди да сте го тествали върху лицето си. Голяма част от продавач-консултантите ще искат да ви продадат продукта директно, но не правете тази грешка. Винаги си искайте тестер предварително. Дори само от две нанасяния ще усетите дали фон дьо тенът е с подходяща текстура за вашата кожа, дали не ви предизвиква някаква алергия или дразнения и най-вече каква е неговата покривност и дълготрайност.

2. Ако не разполагат с тестер в подходящ за вас цвят (често срещан проблем), не се колебайте и вземете по-тъмен или светъл нюанс от наличните мостри, важното е просто да го пробвате, за да добиете по-ясна представа. Наскоро исках да сменя любимия си фон дьо тен с нещо ново и се напълних с мостри от желаните марки във всевъзможни цветове, но вкъщи няма кой да ме гледа.

3. Ако изобщо нямат мостра от желаната марка, тогава помолете да ви отсипят в малка кутийка за тестване вкъщи. Където и да съм помолила до момента не са ми отказвали. Ако все пак не стане, гледайте да сте с почистено и хидратирано с крем лице, за да може да нанесете директно в магазина. Слагате върху бузата или в долната част на челюстта (по линията на брадичката), като така може да тествате едновременно няколко нюанса, за да се спрете най-естествено сливащия се с вашия тен. Не ви препоръчвам да пробвате горната част на китката (въпреки, че аз го правя), защото кожата на ръцете е по-различна от тази на лицето и понякога има разминавания.

4. След като вече сте нанесли фон дьо тена в магазина, излезте и отидете на естествена дневна светлина. Изкуственото лумисцентно осветление може да ви заблуди. Оставете го няколко часа върху лицето, за да прецените допада ли ви като ефект и действие. Фон дьо тенът е тип продукт, чиито съставки лесно се окисляват и може да промени тоналността си и да стане по-тъмен когато изсъхне. Просто не бързайте с покупката.

5. Преценете от какво имате нужда, не се хвърляйте на продукт, който може да ви състари вместо освежи. Има много покривни фон дьо тени като Double Wear на Estee Lauder, които се използват от дами с проблемни кожи или пигментни петна или пък просто за по-добро покритие и траен грим. Това е чудесен продукт, който се сваля изключително трудно. Идеята ми е, че ако сте с хубава и чиста кожа, няма нужда от толкова тежка артилерия, оставете кожата да диша и сложете нещо по-леко.

6. Относно какъв цвят да изберете, това зависи от вашия подтон на кожата - може да бъде бежав, жълтеникав или розов. Фон дьо тенът, който се доближава най-много до цвета на вашата кожа е най-подходящ за вас. Но  тук изниква въпросът относно неговия интензит. Съобразете се с със сезона, в който ще използвате продукта - зимата кожата е винаги по-светла, докато лятото - по-тъмна. Все пак не забравяйте, че е винаги по-лесно да потъмните и коригирате благодарение на пудра и руж, отколкото да изсветлите.

 7. Трябва да съобразите консистенцията с вашия тип кожа. Това също е доста трудна задача, защото е строго индивидуално, но мога да ви нахвърля малко жокери. Моята кожа е комбинирана към суха - лятото се омазнява, докато зимата опъва. Забелязах, че най-добре ми влияе фон дьо тен с по-течна кремообразна консистенция, която да хидратира кожата и се разнася най-гладко. Компактният фон дьо тен под формата на пудра или стик, а също и тип мус, не успява да се разнесе достатъчно добре и колкото и да е добре подхранена и мека кожата, фон дьо тенът се събира и врязва на места или просто ми се получават пърши, сякаш продутът допълнително пресушава кожата ми. Докато при сестра ми, която е с мазна кожа наблюдавам обратен ефект. На нея най-добре й пасва компактния фон дьо тен под формата на пудра.

8. И не на последно място, не пропускайте наличието на слънцезащитен фактор при подбора си, независимо от сезона и типа кожа.

9. Не се доверявайте сляпо на марката. Вярно че, по-скъпият продукт предвещава да е по-качествен, но понякога практиката се разминава с теорията. Както казах, търсих си нов фон дьо тен и тествах доста. Е, съжалявам, но не знам защо се прехласват толкова по Vita Lumiere Aqua на Chanel. В крайна сметка се спрях отново на старото и изпитаното, а повече информация ще имате в следващия пост :)

SHARE:

3 коментара

  1. Страхотна и много полезна публикация!!Браво :)

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина доста полезни съвети, аз също съм много за пробването на фдт вкъщи, дори и да не е правилният цвят, толкова често се оказва, че завършека не ми допада, спестила съм си ужасно много пари и разочарования откакто тествам вкъщи. Чакаме ревюто за любимия фдт :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Ох... Аз една седмица гледах клипчета и снимки, защото нямам достъп до желания ФДТ на Bare Minerals... :( Е, вчера се реших и поръчах...
    Ще видим дали съм уцелила без проби и тестове... :D

    ОтговорИзтриване

Благодаря ви, че прочетохте ревюто ми и ще се радвам да оставите коментар!

MINIMAL BLOGGER TEMPLATES BY pipdig